19August2019

WHAT TO DO? LEARNING FROM THE UKRAINIAN ACADEMIC INTEGRITY MOVEMENT

  • PDF

Цю фразу (як рефрен) я чула впродовж двох днів (11-12 квітня) підсумкової конференції «Академічна доброчесність: практичний вимір».

Організаторами заходу: Американські Ради з міжнародної освіти та Національний університет «Києво-Могилянська Академія».

Міжнародними спікерами конференції виступили:

Тріша Бертрам Галлант, представниця наглядової ради Міжнародного центру академічної доброчесності (Канада, США);

Енн Доморад, старша керуюча закордонними представництвами та програмами Американських Рад з міжнародної освіти (США);

Девід Шмідт, Директор центру прикладної етики університету Ферфілд (США);

Кетрін Нантц, Очільниця економічного факультету університету Ферфілд (США).

Очільник Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Сергій Квіт зауважив, що неувага до академічної доброчесності належить до однієї з головних причин відсутності якісних змін у реформуванні української вищої освіти.

Тріша Бертрам Галлант ознайомила з позитивним підходом до розбудови середовища доброчесності, доброчесного навчання та викладання у школах, училищах та університетах.

Презентація базуватиметься на 4 стратегічних засадах:

комунікування доброчесності,
створення простору доброчесності,
вмонтовування доброчесності у навчальні плани,
використання прикладів академічних порушень як виховних.

У підсумковій промові Т. Галлант позитивно оцінила здобутки України: «Фактично, лише 4 роки тому мало хто в Україні навіть чув термін «академічна чесність»! Зараз в школах і університетах по всій країні проходять розмови про академічну чесність, є університети із зобов'язаннями щодо дотримання честі і політикою академічної чесності, проводяться кампанії з підвищення обізнаності студентів і підвищення кваліфікації викладачів, існує національний закон, який підтримує академічну чесність, і уряд створив Національне агентство із забезпечення якості в освіті».

Конференція для мене стала днями інтенсивного спілкування з представниками українських університетів, які поділяють цінності аcademic іntegrity, які були сформульовані (1992 р.) Центром академічної доброчесності Рутландського (Rutland) інституту етики (підрозділ університету Клемсон (Clemson).

Олена СЛОБОДЯНЮК,
член команди ВНТУ
проекту «Формування культури академічної доброчесності в студентському середовищі»