26September2017

IT АКАДЕМІЯ MICROSOFT ВНТУ ВПРОВАДЖУЄ ВІРТУАЛІЗАЦІЮ У ВІННИЦЬКІЙ ШКОЛІ №35

  • PDF

Фахівці IT академії Microsoft Вінницького національного технічного університету впроваджують технології віртуалізації у навчальний процес Вінницької школи №35

Подробиці на сайті міністерства освіти і науки України

IT Академія Microsoft ВНТУ, що створена у 2008 році, є у регіоні провідним центром навчання технологіям корпорації Microsoft. За час існування академії реалізовано ряд проектів з віртуалізації, оптимізації ІТ інфраструктури, впровадження нових продуктів.

Керівником IT Академія Microsoft є кандидат технічних наук, доцент Юрій Яремчук — директор Центру інформаційних технологій і захисту інформації ВНТУ.

Завдяки Microsoft Terminal Services учні отримали доступ до знайомого інтерфейсу ОС Windows з різних пристроїв. Використали і стару техніку, яка не придатна для навчального процесу, але стала чудовим рішенням для термінальних станцій.

Встановили сервер на базі процесора Intel Xeon E5. Використали програмне забезпечення Microsoft Windows Server 2008R2 зі службою Microsoft Terminal Services. Комп’ютери з ОС Linux та застарілу техніку переведено в режим роботи «Тонкий клієнт», доукомплектовано класи з використанням тонких клієнтів LuxS TC-11SE. Для обміну методичними матеріалами та постійної взаємодії вчителя та учнів впровадили хмарний сервіс Office 365. Для повної взаємодії з хмарними сервісами застосували програмне забезпечення Microsoft Office 2013.

Технічну та програмну реалізацію проекту, зокрема монтаж, конфігурування та налаштування системи здійснювали фахівці з ІТ Академії Microsoft ВНТУ.

Результатом роботи стали два навчальних класи з 23 робочими місцями. Кожен з учнів отримав своє середовище для роботи з усім необхідним програмним забезпеченням. До того ж кількість робочих місць можна збільшити за рахунок використання персональних пристроїв учнів: ноутбуків, планшетів, мобільних телефонів, смартфонів тощо. Також стало можливим віддалене використання робочих місць у позаурочний час, чи, приміром, у період карантину.

Вартість рішення значно нижча, аніж закупка нових ПК. До того ж непотрібен додатковий персонал — уся конфігурація централізовано проводиться з сервера. Оскільки всі програми встановлені на сервері, їх супровід може виконувати один системний адміністратор. Термінальні системи передбачають також розмежування прав користувачів щодо ПЗ — приміром, учень може працювати з поштою і офісним пакетом та навчальними додатками, а вчителі з системними утилітами. Термінальні системи дозволяють учителям підключатися до клієнтської сесії користувача і дистанційно надавати допомогу.

Додавання нових робочих місць проводиться простою установкою нових терміналів та їх швидким конфігуруванням на сервері. На новому робочому місці не потрібно ні встановлення та налаштування операційної системи, ні інсталяція додатків і їх конфігурування. Якщо із зростанням клієнтів не вистачає потужності сервера, можна провести його модернізацію або встановити додатковий сервер, створивши термінальний кластер і налаштувавши схему балансування навантаження між його вузлами. Такий крок підвищить швидкодію всієї системи.

Усі дані зберігаються на сервері, тож, не варто перейматись щодо їх втрати, приміром, при апаратних збоях чи коливаннях в електричній мережі. Резервне копіювання на одному сервері відбувається набагато простіше, аніж на усіх ПК. Учні мають обмеження використання ПЗ, ризик від втрати даних через програмні збої чи вірусні атаки мінімізується. Антивірусні додатки контролюють лише один сервер, а не усю інфраструктуру загалом.

IT Академія Microsoft Вінницького національного технічного університету забезпечила безкоштовну підготовку вчителів інформатики школи з технологій віртуалізації та управління ІТ інфраструктурою, аби вони могли вільно підтримувати впроваджену в них систему і максимально використовувати її переваги. Вчителі інформатики школи підтримують постійний зв’язок з фахівцями академії, беручи участь у різноманітних заходах, що проводяться академією. Почасти до цих заходів також залучаються і школярі.