26May2019

Топ новини

Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

INSPIRATIONS. ЮВІЛЕЙНА ЕКСПОЗИЦІЯ В ЦЕНТРІ КУЛЬТУРОЛОГІЇ ВНТУ

  • PDF

Заслужений художник України Крістіна Жілінскайте презентувала в нашому художньому Центрі нову персональну виставку, яку назвала лаконічно, але досить влучно INSPIRATIONS – НАТХНЕННЯ. Це слово саме в множині передає всю поліфонію вражень, переживань, що матеріалізується в неповторних художніх образах.

Подробиці на сайті міністерства освіти і науки України

Париж. Мерехтіння нічного світла

В останні роки художниця перебувала в творчих поїздках за кордоном в Данії, Туреччині, Польщі, Франції, Німеччині, і свій новий візуально-емоційний досвід вона трансформувала в романтичні, дещо загадкові образи, що спонукають до роздумів, до діалогу, а головне, на пошуки відповідей на вічні запитання. Тому не випадковим в доробку мисткині є цикл "Образи вічності".

Варто сказати, що Крістіна Жілінскайте працює в різних жанрах олійного живопису: пейзажі, натюрморти, історичні картини. На виставці представлена також робота узагальненого філософського образу буття людини: "Mapsofmemory". Художниця також спеціалізується в галузі вітражу та художнього скла.

Народилася К.Жілінскайте в Литві, закінчила Каунаську середню школу мистецтв ім. Ю.Науяліса. У 1982 р. закінчила Львівський державний інститут декоративно-прикладного мистецтва. З 1990 р. – член Національної Спілки художників України.

У 2006 р. нагороджена орденом Святої Анни ІVст. Української Православної Церкви.

Свої роботи К.Жілінскайте експонує в Центрі культурології не вперше. За її участю згадуються виставки, що відбувалися у нас: листопад-грудень 1991 р.; лютий-квітень 1998 р.; жовтень-листопад 1999р.; листопад-грудень 2001р.; лютий-березень 2003р.; березень-травень 2004р. та інші. І кожного разу – це нові роботи, що приваблюють своєю щирістю, відвертістю, власним неповторним баченням світу, якоюсь особливою поетичною вдачею. Тому, можливо, не є випадковим, що наша 200 ювілейна експозиція була представлена саме роботами Крістіни Жілінскайте, яка дивує новими темами, новими акцентами, новою, інколи, несподіваною колористикою — як в диптиху "На бéрезі", що поєднує казково-міфологічні мотиви зі старовинною литовською легендою про бурштин.

Враження.Стамбул

Запрошуючи всіх бажаючих долучитися у нашій виставковій залі до творчості К.Жілінскайте, в роботах якої приховано щось значно більше, аніж просто зображення, хочу наголосити на словосполученні – ювілейна експозиція. За 24 роки існування культурологічного центру нашого університету (а він був створений 20 вересня 1990 р.) ми представляли роботи наших талановитих подільських митців, багато з яких відомі далеко за межами України. Роботи різні за видами, жанрами, стилістикою демонструють не тільки розмаїття талантів, малярських технік, особливостей художнього виконання, багатство тематичних шукань та ідей, але наявність того динамічного мистецького простору, ім’я якому "Подільське мистецтво".

Ще раз хотіла б звернути увагу на те, що унікальність нашого мистецького центру в структурі технічного освітянського закладу не тільки в тому, що він є і діє більше двох десятиліть, а в тому, що ніде в місті, області, в Україні не існує місця де одночасно на постійній основі упродовж десятиліть експонуються більше 400 робіт як членів Вінницької Обласної організації НСХУ (Національна Спілка художників України), так і тих подільських митців, які не є членами Спілки.

Музейні зали Подільського мистецтва представлені як станковим живописом, графікою, так і скульптурою, і декоративно-прикладним мистецтвом: ткацтво, батик, гобелен, гончарство, витинанки, писанки, плетіння, різьба по дереву тощо.

Старий Копенгаген. В кафе

Журналіст Григорій Прилуцький відвідавши музейні зали нашого Центру культурології назвав свою публікацію про нас "Подільська третяківка" (журнал "Державна справа" (№7, 2006р.).

У власній статті "ARTбуття у світі "ТЕХНО",яка була опублікована в журналі "Вінницький край" №2 я підкреслювала: щодня кожна з художніх робіт має свого небайдужого глядача, який своїми думками, питаннями, через внутрішній діалог з художником створює пульсуючу атмосферу духовних зв’язків, взаємовпливу ціннісних смислів, невидимого співавторства з митцем.

Послуговуючись поліфонічними можливостями живописного мовлення, дослухаючись до своєї мистецької інтуїції, відтворюючи свої особистісні враження, власний художницький погляд на світ кожен з авторів, представлених в наших експозиціях, утримує в своїх роботах ту духовну вертикаль, яка піднімає над буденністю, суєтністю і спонукає молодь до роздумів про актуальне і вічне в мистецтві, про призначення людини, про сенс людського буття, про місію художника, духовні шукання, про традиції і новаторство в мистецтві.

Всі представлені у нас роботи (і це відзначають також наші студенти) наповнені відчутною позитивною енергетикою. Окрім того, існування впродовж 20 років культурологічного центру в технічному виші довело можливість і необхідність поєднання технічного з гуманітарним, спеціалізацію з універсалізмом, створило умови для формування технічної інтелігенції, що здатна бути активним учасником культури.

Натюрморт Датської осені

Сьогодні проблема збереження гуманітарної складової в контексті технічної освіти загострилася до драматизму. Тому, вважаю, що багаторічний досвід творчої співпраці нашого університету з ВООНСХУ, з муздрамтеатром ім. М. Садовського, Вінницькою обласною філармонією, музеєм М. Коцюбинського, Будинком народної творчості, музичним училищем ім. М. Леонтовича тощо, допомагає нам вирішувати проблему, як збалансувати споконвічний імператив HOMO SUM (Я - Людина) з швидкоплинною вимогою вузької спеціалізації, яка призводить до штучного обмеження людського потенціалу і прихованого наміру РОБОТизувати людину.

 

Тамара БУЯЛЬСЬКА, професор,
директор Центру культурології і виховання студентів ВНТУ,
Заслужений працівник народної освіти України

 

Фоторепортаж Сергія Маркова  

Найбільше читають

 left direction
 right direction