16November2018

Топ новини

Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

KEEP CALM AND LEARN AND BE WILLING TO LEARN!

  • PDF

Команда Вінницького національного технічного університету — ректор вишу Володимир Грабко, викладачі Анатолій Теклюк, Микола Прадівлянний, Олена Слободянюк, Костянтин Коваль, Дмитро Штофель i студентка Катерина Подолянчук, взяла участь в академічному візиті до Northumbria University (the United Kingdom, місто Ньюкасл).

Візит тривав 22-27 жовтня. Поїздка відбулася у рамках реалізації проекту ВНТУ «Формування культури академічної доброчесності в студентському середовищі» Програми розвитку лідерського потенціалу університетів України від Британської Ради в Україні.

«Ця подорож для всіх учасників команди стала справжнім відкриттям, під час якої ми дізнались про систему вищої освіти в Британії, систему заходів щодо протидії недоброчесних практик під час навчального процесу, про організаційну структуру університету, а також про культуру та звичаї цієї прекрасної країни», — каже четвертокурсницякафедри фінансів та інноваційного менеджменту факультету менеджменту та інформаційної безпеки Катерина Подолянчук.

Фасилітатором (від англ. Facilitate — допомагати, полегшувати, сприяти) команди був Євген Баранченко — старший викладач департаменту підприємництва, інновацій та стратегії факультету бізнесу та права університету Нортумбрії в Ньюкаслі.

Євген українець. У Великій Британії живе вже 11 років. Тут захистив дисертацію й отримав вчену ступінь Phd. Нині в університеті Нортумбрії викладає бізнес-стратегії, міжнародний бізнес та прикладну ділову етику.

З його допомогою команда ВНТУ ознайомилася з освітнім процесом, структурними підрозділами та розподілом навчального часу в бізнес-школі Ньюкасла.

Розповідає ректор ВНТУ, заслужений діяч науки і техніки України, доктор технічних наук, професор Володимир Грабко:

«На факультеті бізнесу та права 5 департаментів. Разом вони зустрічаються один раз на семестр.

Робота викладача в університеті ґрунтується на повній довірі — величезна довіра до того, кого взяли на викладацьку роботу. Але аби мати шанс стати викладачем університету, слід спершу попрацювати десь на виробництві, у фірмі — набути практичного досвіду. А вже потім з рекомендацією підприємства виші беруть на роботу. Одразу зі студентської лави стати на викладацьку кафедру аж ніяк неможна.

Після року викладання збирається комісія і вирішує, чи продовжувати контракт з цим викладачем, підвищити йому платню чи понизити. Дуже багато в долі викладача залежить від студентів, від того, як вони оцінюють його фаховість. Щоб викладач читав з аркуша — неприпустимо, такого студенти не терпітимуть. Викладач має у своїх лекціях резюмувати матеріал класичних книг. Лише імениті викладачі мають виняткове право читати творчі, авторські лекції.

У програмі навчання немає філософії, історії, іноземної мови чи охорони праці — лише спеціалізовані предмети. Викладач читає лекцію для 90-100 студентів. Всі заняття зорієнтовані на те, щоб роз’яснити студентам складні моменти, складні проблеми. Тому студенти практично стовідсотково ходять на заняття. Вартість навчання — 12 тисяч фунтів у рік.

Підсумок з кожної дисципліни в кінці семестру. Плагіат карається дуже жорстко, тому ніхто не ризикує списувати. Усі підрозділи університету укомплектовані надсучасними комп’ютерами. У кожній аудиторії теж кілька комп’ютерів, skyp-системи, сенсори присутності. Умови — учись і хочу!

Немає поняття академічна група. Цікаво, що Вікіпедію вважають джерелом недостовірної інформації. І до Скопуса ставляться теж дуже скептично».

Під час візиту окремо розглядалась проблема стратегії розвитку університету. Вона полягає в розбудові університету дослідницького типу, бізнес-орієнтованого університету з репутацією закладу, який пишатиметься випускниками, конкурентноздатними на глобальному рівні.

Довідково.

У сучасному світі суттєво зростає роль горизонтальних зв’язків в університеті, роль лідерських якостей, завдяки яким особи можуть ефективно розпочинати та завершувати проекти.

Для допомоги у вирішенні цієї проблеми три роки тому за ініціативи Британської Ради в Україні, Фундації лідерства у вищій освіті (theUK) та Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України був започаткований проект «Програма розвитку лідерського потенціалу університетів України», присвячений формуванню в закладах вищої освіти нашої держави управлінських команд нового рівня, діяльність яких буде спрямована на всебічний розвиток індивідуальних якостей осіб та їх можливості працювати у команді.

У результаті ретельного розгляду заявок усіх зацікавлених вітчизняних вузів Британською Радою, Інститутом вищої освіти НАПН України та Фундацією лідерства для вищої освіти Сполученого Королівства було відібрано 14 університетів для участі у Програмі. Оцінювалися якість поданої проектної заявки, потенціал команди для реалізації проекту та заплановані заходи із розповсюдження результатів діяльності в рамках Програми.

ВНТУ зі своїм проектом «Формування культури академічної доброчесності в студентську середовищі» потрапив до щасливої чотирнадцятки учасників Програми розвитку лідерського потенціалу університетів України 2018/19 року.

Найбільше читають

 left direction
 right direction